SAMSUN
DİŞHEKİMLERİ ODASI

BİR UZAKDOĞU MASALI

Bu yazımda sizlerle Uzakdoğu’nun gizemli güzelliklerini paylaşmak istiyorum.Uzakdoğu genelde insanların soru işaretleriyle gittiği bir yerdir.Uzak olması , yemek kültürlerindeki farklılıklar, hijyenik problemler , güvenlik hakkındaki soru işaretleri açıkcası benide düşündürdü.Ama herzaman merek ettiğim bu değişik coğrafyayı keşif ağır basınca Tayland’a gitmeye karar verdik. Bu gezimizde bize oda başkanımız Dt.Alper DİLEK , genel sekreterimiz Dt. Övgü TUNÇDEMİR,yönetim kurulu üyesi Dt. Ali Ekrem DOĞAN ve Ailesi eşlik etti.İstanbul’dan Dubai aktarmalı uçuşla ilk durağımız Bangkok’a indik.

Melekler şehri Bangkok;

Tayland’ın başkenti Bangkok, kendi dilinde melekler şehri anlamına geliyor. Bangkok’ un turizm alternatifleri çok zengin. Bir yandan Budizm başkenti olması nedeniyle din turizmi misafiri çeken şehir,bir yandan ciddi bir ticaret merkezi olması sebebiyle insanların uğrak noktası. Çok yönlü bir turizm cenneti.Bangkok’ta bir yanda dünyanın sayılı gökdelenleri,gökdelenlerin hemen dibinde küçüçük derme çatma evler bir arada. Heryerde bir tezat olması farklı bir deneyim. Bangkok’ta görülebilecek yerlerin başında tapınaklar yer alıyor. Biz de ilk günümüzü bu tapınaklara ayırdık.Tayland’ın başkentinde 300.000 den fazla tapınak var, bunlara Tayca(wat) deniyor.Kısıtlı zamanda bizde birkaçını gezebildik.Yatan Buda Tapınağı,Altın Buda Tapınağı,Zümrüt Buda Tapınağı,Büyük Saray bunlardan bazıları. Hepsi gerçekten çok dikkat çekici. Unutmadan kısa bir not düşelim ;tapınaklara girerken bacaklarımızın ve omuzlarımızın kapalı olması gerekiyor,birde parmak arası terlik giyemiyorsunuz. Bangkok’ta gece pazarları da olmazsa olmazlar arasındadır. Heryerde karşınıza çıkacaktır. Alışveriş merkezleri de oldukça fazla ve kalabalık. Gelelim masaj konusuna ! Bangkok’ta her yer masaj salonu…  Masaj salonun gerçek amacına uygun salonmu yoksa farklı amaçlara hitap eden salon mu olduğu  hemen anlaşılıyor. Bizde güvenilir bir yerde önce ayak masajımızı , tay masajımızı yaptırdık. Gerçekten çok rahatlatıcı, hatta masaj sonlarına doğru bazılarımızın hiçbirşey hissetmeden uyuduğumuzu(!) söylesem inanırmısınız. İki çeşit gece hayatı var Bangkok’ta… Bir tanesi barlar,sokak eğlenceleri;diğerleride tahmin edebileceğiniz üzere Bangkok’un seks turizmi dönen sokaklardaki gece hayatı. Bangkok’ta 2. Günümüz benim en çok merak ettiğim ve beni en çok heyacanlandıran “yüzen çarşı” aktivitesiyle geçti.Bir kanalın içinden geçerek pazara gidiliyor.Kanalın kenarında derme çatma evleri görerek ,orada nasıl yaşandığını düşünerek pazara vardık. Pazardan çeşitli tropik meyvalar satın alabilir, hemen kıyıda yer alan dükkanlardan alışveriş yapabilirsiniz. Yüzen çarşı insanın hayatında bir kere görmesi gereken çok farklı otantik biryer. Bangkok’tan sonra ikinci durağımız Phuket oldu.

PHUKET

Phuket bünyesinde birçok güzellik ve zenginlik barındırıyor. Oldukça büyük bir ada. Ne ararsanız bu adada mevcut. Muhteşem plajlar, harika doğa,çılgın gece hayatı, gurme lezzetler, ucuz masaj, her bütçeye uygun oteller, daha neler neler … Ben sizlere iki gün farklı seçeneklerle aldığımız turlardan bahsedeceğim. Phi Phi Adası turu,James Bond Adası turu.            Phi Phi Adası Turu; Dünyanın en güzel tropik adalarından kabul edilen Koh Phi Phi Adası aslında iki adadan oluşur : Koh Phi Phi Don ve Koh Phi Phi Leh.     Koh Phi Phi Don , Leonarda Di Caprio’ nun başrol oynadığı The Beach filminin gösterime girmesinden sonra Tayland’ın en önemli merkezlerinden biri haline gelmiştir. Phi Phi adasına sürat teknesiyle yaklaşık bir saatlik yolculuk sonunda vardık.Öncesinde Maymun adasına uğradık. Tekneden maymunları gördük. Çok yaklaşmamak gerekiyormuş, insanları ısırdıkları bile varmış. Bu yüzden sadece muzla beslemenizi öneririm.   Bundan sonra açık denizde tertemiz sularda yüzdük,dalış yaptık.Muhteşem bir denizdi.Phi Phi Adasına geldiğimizde çok sayıda turist olduğunu gördük. Plajın arkasında restorantlar vardı. Bizde öğle yemeğimizi burada yedik.Daha sonra plajda güneşlenip, doğa harikası manzarada resimler çekildik. Her iki tarafı dağların arasında kalan yemyeşil berrak bir deniz. Arka tarafımız yemyeşil ormanlar,deniz içerisinde uzun kuyruklu tekneler… Burası insana ayrı bir dinginlik veriyor.Fırsatınız olursa bu adalarda birkaç gün geçirebilirsiniz .

JAMES BOND ADASI

Adını meşhur James Bond ( The Man With Golden Gun ) filminden alan James Bond adasını gezeceğimiz bir tura katıldık. Bu gezi sırasında ilk önce tekneden küçük kanolara binip koy ve mağaraları gezerek muhteşem doğa manzaralarına şahit olduk. Burası cennet mi dememek elde değil. Saklı kalmış bir göl düşünün; çevresi kayalar ve yeşilliklerden oluşuyor, güneş hafif aradan sızıyor. Burası rüya olmalı ve zaman durmalı …     Bu rüyadan uyanıp James Bond Adasındaki meşhur kayayı görmek için çok sayıda turistle beraber yola çıktık. Büyük teknemizle eğlenerek koya yaklaştık. Denize girmek uygun değildi. Onun için resim çekindik. Doğal güzelliklerine hayran kaldık. Çevresinde hediyelik eşya satan küçük tezgahlardan hediyelerimizi alarak Phuket’e geri döndük. Biraz Phuket plajlarından ve gece hayatından bahsetmek istiyorum. Phuket’in en ünlü plajı Patong. Bu uzun ve güzel plaj daha çok gecelerini hareketli geçirmek isteyenlerin tercihi. Yüzlerce bar, pub, club, disco ve kabareler var. Oldukça uzun bir kumsala sahip olan Karon plajı daha çok aileler tarafından tercih ediliyor. Yan yana bulunan Kata ve Karon plajları hem sakinler, hemde bir miktar gece hayatına sahipler.

Bir gezi yazımın daha sonuna gelirken,öncelikle gidilmesi gereken yerler listesine ekleyebileceğinizi söylemek isterim.Aradığınız herşeyi Tayland’ta bulabilirsiniz.Asya’yı keşfetmek muhteşem bir deneyimdi.Daha nice güzel gezilere….